شرح وظایف دفتر نظارت و پیگیری مطالبات
- پیگیری وصول مطالبات سازمان ناشی از واگذاری بنگاهها.
- ثبت و نگهداری وضعیت اقساط خریداران از طریق تهیه بانك اطلاعاتی مربوطه، محاسبه وجه التزام و تاخیر در تادیه اقساط و پیگیری وصول آن
- انجام امور مربوط به اختتام كلیه قراردادهای واگذاری اعم از بررسی و آزادسازی سهام و تسویه حساب با خریداران.
- پیگیری وصول سود سهام عدالت پس از برگزاری مجامع شركتهای سرمایهپذیر سهام عدالت و اعلام میزان مطالبات سازمان.
- نظارت از طریق انجام بازرسی ویژه از عملكرد شركتهای واگذار شده و خریداران آنها از طریق اعزام بازرسان ویژه سازمان در شركتهای مذكور و اخذ و ارائه گزارش واصله به مراجع ذی ربط.
- نظارت بر اجرای تعهدات خاص قراردادی خریداران در انواع واگذاریهای بلوکی سهام و انعكاس به موقع هر گونه تخلف.
- بررسی و صدور مجوزهای درخواستی بنگاههای واگذار شده شامل اخذ تسهیلات بانكی، خرید و فروش داراییها، توثیق و ترهین و اجاره اموال، تغییرات سرمایه و اساسنامه و اجازه ثبت صورتجلسات مربوطه.
- بررسی مسائل و مشكلات پیش روی شرکتهای واگذار شده و ارائه راهکارهای لازم و همكاری با خریداران شركتهای مذكور برای رفع این مشكلات.
- بررسی و پیشنهاد اعمال تشویقها و تخفیفها مطابق قوانین و مقررات مربوطه در راستای ترغیب و حمایت از بخش خصوصی.
- انجام سایر وظایف در راستای قوانین و مقررات نظیر (برنامههای تحول اداری، سند راهبردی، برنامههای عملیاتی و تكمیل نظام جامع آماری سازمان خصوصی سازی) و یا امور ارجاعی از سوی مقام صلاحیتدار حسب مورد.
تاریخ آخرین بروزرسانی:
1404/04/11 - 10:00:22