سـرمایـه گـذاری برای تـولید
پنجشنبه - 19 تیر 1404
EN

شرح وظایف دفتر توانمندسازی، اصلاح ساختار و امور شرکت ها

  1. حضور در جلسات مجامع عمومي شركت‌هاي در جريان واگذاري، به وكالت از دارندگان سهام ترجيحي تسويه نشده شركتهاي واگذار شده و نيز به نمايندگي از سازمان در شركت‌هاي سرمايه پذير آن.
  2. بررسي صورتجلسات مجامع عمومي و هيئت مديره قابل ثبت شركت هاي مصوب براي واگذاري و پی‌گیری اخذ مجوز از هیات عامل در خصوص صدور مجوز ثبت آنها.
  3. اخذ اوراق سهام شركت هاي مصوب و اسناد مالكيت بنگاه‌هاي مورد واگذاري و ارسال به خزانه سهام سازمان .
  4. تعيين و دريافت اطلاعات و مدارك شركت هاي نيازمند اصلاح ساختار و تهيه و ارائه گزارش توجيهي براي اتخاذ تصميم توسط مراجع مربوط .
  5. بررسي درخواست شركت هاي مادر تخصصي در ارتباط با انحلال، تجزيه يا تحصيل شركت هاي در جريان واگذاري به همراه اخذ مصوبات لازم و تهيه گزارش براي سير مراحل اتخاذ تصميم و پيگيري مصوبات آن تا حصول نتيجه .
  6. پيشنهاد تعيين نمايندگان سازمان در شركت هاي سرمايه پذير به هيئت عامل جهت اتخاذ تصميم و تهيه احكام انتصاب آنان.
  7. بررسي و تعيين آخرين وضعيت سهام شركت هاي سرمايه پذير و بازديد وتهيه گزارش در مورد آنها و تعيين تكليف سهام وكالتي و ترجيحي واگذار شده اين شركتها.
  8. بررسي و ارائه گزارش توجيهي درخصوص مشاركت در افزايش سرمايه شركت هاي سرمايه پذير ( سهام اصالتي و وكالتي).
  9. بررسی درخواست های تغییر اساسنامه و اخذ تسهیلات شركت‌هاي مشمول واگذاری، اخذ مجوز لازم از هیئت عامل و حسب لزوم وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعلام نتیجه به شركت‌ها و پیگیری نتیجه.
  10. بررسی درخواست های نقل و انتقال، ترهین، توثیق و اجاره اموال و دارایی های ثابت شركت‌هاي مشمول واگذاری فاقد مصوبه قیمت پایه در مرحله واگذاري و اخذ مجوز از هیئت عامل و حسب لزوم وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت اعلام نتیجه به شركت‌ها و اطلاع رسانی مستمر آن به دفتر قیمت گذاری سهام و بنگاه‌ها.
  11. انجام ساير وظايف در راستاي قوانين و مقررات نظير(برنامه هاي تحول اداري، سند راهبردي، برنامه‌هاي عملياتي و تكميل نظام جامع آماري سازمان خصوصي سازي) و يا امور ارجاعي از سوي مقام صلاحيتدار حسب مورد.
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1404/04/11 - 10:00:22
تنظیمات قالب