رد دیون، خصوصیسازی به شمار نمی آید
مشاور رئیس كل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه بخش زیادی از واگذاریهای دولت احمدی نژاد ناشی از رد دیون بوده تاکید کرد: ما رد دیون را نه تنها خصوصی سازی نمیدانیم، بلکه معتقدیم این کار برای خصوصیسازی سم است. چون وقتی شرکتی را از روش نادرست واگذار میکنیم بخش خصوصی توانمند نشده است.

مشاور رئیس كل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه بخش زیادی از واگذاریهای دولت احمدی نژاد ناشی از رد دیون بوده تاکید کرد: ما رد دیون را نه تنها خصوصی سازی نمیدانیم، بلکه معتقدیم این کار برای خصوصیسازی سم است. چون وقتی شرکتی را از روش نادرست واگذار میکنیم بخش خصوصی توانمند نشده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ سید جعفر سبحانی درباره عملکرد سازمان خصوصیسازی و عملی شدن بند ج اصل ۴۴ اظهار کرد: ابلاغیه بند ج اصل ۴۴ ناظر بر این بوده که بخش خصوصی بتواند با واگذاری شرکتهای دولتی توانمند شود و هدف از این موضوع به دست آوردن درآمد برای دولت نبوده بلکه هدف توانمند سازی بخش خصوصی و کمک به توسعه کشور بوده است.
او درباره اینکه در طی ۱۰ سال گذشته تا چه حد بند ج اصل ۴۴ به معنای واقعی کلمه اجرایی شده گفت: متاسفانه وقتی آمارهای واگذاری را در طی ۱۰ سال گذشته نگاه می کنیم در سال های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ فارغ از موضوعات سیاسی و جناح بندی دولتها روند خصوصی سازی خوب بوده اما از آن به بعد چون دولت با مشکل مواجه شد به جای اینکه در صدد حل مشکل بر آیند به اموری مثل رد دیون متوسل شدهاند.
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه بخش زیادی از واگذاریهای دولت احمدی نژاد ناشی از رد دیون بوده تاکید کرد: ما رد دیون را نه تنها خصوصی سازی نمیدانیم، بلکه معتقدیم این کار برای خصوصیسازی سم است. چون وقتی شرکتی را از روش نادرست واگذار میکنیم بخش خصوصی توانمند نشده است.
سبحانی افزود: البته همه دولت ها به افراد و صندوق های گوناگون بدهی دارند و این موضوع محل اشکال نیست، اما دولت ها نباید بابت طلبی که مثلا به سازمان تامین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی دارند به ازای طلبشان به آنها از شرکت های دولتی سهم بدهند. اما متاسفانه بخش زیادی از واگذاری ها ناشی از رد دیون بوده که اگر دولت یازدهم جلوی این قراردادها را نمی گرفت به اندازه تمام واگذاری های ۱۲ سال اخیر سازمان خصوصیسازی رد دیون داشتیم.