سـرمایـه گـذاری برای تـولید
پنجشنبه - 19 تیر 1404
EN

شرح وظایف دفتر حقوقی و قراردادها

  1. جمع‌آوری اطلاعات، تحقیق، تعقیب و دفاع از دعاوی و شکایات له یا علیه سازمان در مراجع قضایی و غیرقضایی و سایر مراجع قانونی و تقاضای اجرا و تعقیب عملیات اجرایی در مراحل مختلف.
  2. انجام امور ثبتی سازمان در ادارات و دفاتر اسناد رسمی.
  3. ارائه نظرات حقوقی و مشاوره‌ای در کلیه امور حقوقی سازمانی و پاسخ‌گویی به استعلامات درون و برون سازمانی.
  4. بررسی، اظهارنظر حقوقی در خصوص پیش‌نویس كلیه لوایح قانونی، تصویب‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مرتبط با فعالیت سازمان.
  5. بررسی، اظهار نظر و ارائه راهكار حقوقی در جهت رفع اختلاف‌نظرهای حقوقی سازمان با سایر اشخاص.
  6. معرفی نماینده و شركت در جلسات رسیدگی در مراجع قضایی، غیر قضایی و سایر مراجع قانونی.
  7. گردآوری، تدوین و تنقیح قوانین و مقررات مورد عمل سازمان.
  8. اظهارنظر در خصوص انتخاب وكلای دادگستری توسط سازمان و نظارت بر انعقاد قرارداد وكالت با وكلای دادگستری.
  9. تنظیم کلیه قراردادهای واگذاری بنگاه‌ها بر اساس مدارك و مستندات مربوط به واگذاری‌ها و ثبت قراردادهای واگذاری در سیستم آرشیو الكترونیكی قراردادها و اسكن و نگهداری اصل قراردادها.
  10. اخذ وثایق مورد نیاز، اسناد و مدارک مربوط به تضمین‌ها و تعهدات طرف قرارداد.
  11. پیش‌بینی اولویت‌ها، ترجیحات و تعهدات قابل دریافت از خریداران و یا تشویق‌ها و حمایت‌های قابل تخصیص به آنان جهت درج در متون قراردادها.
  12. دریافت دفاتر نقل و انتقال سهام و انتقال سهام به نام خریداران در دفتر نقل و انتقال سهام شركت و توثیق همزمان آن به نفع سازمان و دریافت سند توثیق سهام شركت‌های بورسی از شركت سپرده‌گذاری و تسویه وجوه مركزی.
  13. امضاء صورتجلسه نقل و انتقال سهام به نمایندگی از سازمان در مواردی كه در اساسنامه شركت‌های مورد واگذاری انتقال منوط به مصوبه مجمع یا هیات مدیره باشد.
  14. ارائه اطلاعات شركت‌های واگذار شده به منظور صدور بیمه‌نامه مسئولیت مجریان.
  15. آزادسازی سهام از وثیقه، پس از تسویه مطالبات با تأیید اداره كل امور مالی و ذی حسابی.
  16. تخصیص سهام ترجیحی به مدیران، كاركنان و بازنشستگان همان بنگاه و مدیران با تجربه، متخصص و كارآمد در چارچوب قوانین و مقررات.
  17. استعلام ممنوع المعامله نبودن اشخاص شركت‌كننده در مزایده‌ها از دفاتر اسناد رسمی و اعلام نتیجه به دفتر بازاریابی و واگذاری بنگاه‌ها.
  18. انجام سایر وظایف در راستای قوانین و مقررات نظیر( برنامه‌های تحول اداری، سند راهبردی، برنامه‌های عملیاتی و تكمیل نظام جامع آماری سازمان خصوصی سازی) و یا امور ارجاعی از سوی مقام صلاحیت‌دار حسب مورد.
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1404/04/11 - 10:00:22
تنظیمات قالب