شرح وظایف اداره کل امور مالی و ذیحسابی
- تنظیم و کنترل حسابها در چارچوب بودجه مصوب و قوانین و مقررات.
- تهیه صورتهای مالی در چارچوب قوانین و مقررات و ارائه به مراجع ذی ربط.
- ثبت مبالغ و مطالبات مربوط به فروش سهام، سهم الشرکه، حق تقدم ناشی از سهام و سهم الشرکه بنگاههای مشمول واگذاری متناسب با روش و شیوه واگذاری و اعمال حساب كارمزد و سایر حق الوكاله و درآمدهای سازمان.
- وصول درآمدهای حاصل از واگذاری و واریز آنها به خزانه.
- درخواست تخصیص اعتبارات موضوع بند ۸ ماده ۲۹ قانون اجرای سیاستهای كلی اصل(۴۴) از خزانهداری کل و مبادله موافقتنامههای لازم.
- تهیه و تنظیم اسناد هزینه.
- پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و انجام امور مربوطه نظیر بیمه، مالیات و...
- انجام عملیات مالی مربوط به واگذاریها.
- انجام امور مرتبط با تسویه حساب انواع سهام واگذاری.
- افتتاح حسابهای بانکی، تهیه صورت مغایرات و کنترل و نگهداری آنها.
- تهیه بودجه پیشنهادی سالیانه سازمان و ارائه به مراجع ذی ربط.
- نظارت بر اجرای بودجه مصوب، وصول در آمدها و مصرف هزینهها.
- خزانهداری و دریافت اوراق بهادار.
- نگهداری سهام وثیقه و وصول مطالبات سود سهام و ارسال سهام وثیقه در خاتمه قرارداد به دفتر واگذاری بنگاهها.
- جمعداری وتهیه لیست اموال سازمان و تنظیم اسناد مربوط به نقل و انتقال اموال منقول و غیر منقول و سایر اقدامات مربوط به امین اموال.
- تأمین اعتبار درخواستهای انجام هزینه بر اساس سرفصلهای بودجهای و تهیه گزارشهای لازم حاوی آمار و اطلاعات مربوط به اجرای بودجه در جزئیات لازم.
- انجام سایر وظایف در راستای قوانین و مقررات نظیر (برنامههای تحول اداری، سند راهبردی، برنامههای عملیاتی و تكمیل نظام جامع آماری سازمان خصوصی سازی) و یا امور ارجاعی از سوی مقام صلاحیتدار حسب مورد.
تاریخ آخرین بروزرسانی:
1404/04/11 - 10:00:22