صفحه اصلي > بازاریابی و فروش > برون سپاری خدمات بازاریابی 
 

برون سپاری خدمات بازاریابی

مقدمه:

به موجب ماده (9) «آئین نامه نحوه طبقه بندی بنگاه‌ها، تأیید صورت‌­های مالی و بازاریابی» سازمان خصوصی‌­سازی به منظور تسهیل در فروش بنگاه‌های مشمول واگذاری می­‌تواند رأساً و یا با استفاده از خدمات مشاوران حقیقی و حقوقی نسبت به بازاریابی اقدام نماید.

سازمان خصوصی‌­سازی شرایط و سازوکار مناسبی را برای استفاده از خدمات مشاوران و بازاریابان برای فروش هر یک از بنگاه‌­ها و دارایی­‌های قابل واگذاری، فراهم نموده است. بر همین اساس هر یک از اشخاص حقیقی یا حقوقی که توانایی و تخصص لازم برای بازاریابی و مشتری‌­یابی هر یک از موارد قابل واگذاری را داشته باشند می­توانند نسبت به عقد تفاهم‌نامه بازاریابی با این سازمان اقدام نمایند.

شرح اقدامات بازاریاب:

بازاریاب ابتدا با بررسی وضع موجود بازار و سایر ابزارها و شیوه‌­های مرسوم نسبت به شناسایی متقاضی یا متقاضیان اقدام می‌­نماید. پس از آن با توجه به مذاکرات صورت گرفته در نهایت به جلب نظر مشتری برای حضور در مزایده هر یک از موارد قابل واگذاری اقدام می‌­نماید. بازاریاب می‌بایست در گام بعدی و برای اطمینان سازمان از حضور مشتری شناسایی شده در مزایده، نسبت به اخذ یک تعهدنامه تحت عنوان «تعهدنامه شرکت در مزایده» از متقاضی اقدام و به سازمان تحویل نماید. در این تعهدنامه مشتری متعهد می­­‌شود در مزایده بنگاه مشمول واگذاری با قیمت و شرایط مشخص شده در تعهدنامه شرکت نماید و به منظور ضمانت اجرای این تعهدنامه معادل سپرده شرکت در مزایده (سه درصد قیمت پایه مزایده) را به صورت نقد به حساب سازمان واریز و یا یک فقره ضمانت‌­­نامه بانکی معتبر به سازمان ارائه نماید.

 نحوه پرداخت کارمزد بازاریاب:

چنانچه پس از طی مراحل فوق مشتری معرفی شده با رعایت ضوابط و شرایط مقرر در مزایده شرکت نماید، کارمزد بازاریاب متناسب با قیمتی که مشتری در مزایده پیشنهاد داده و بر اساس نرخ‌­­های مصوب هیئت عامل سازمان خصوصی‌­­سازی محاسبه و پس از برگزاری مزایده به بازاریاب پرداخت میشود. لازم به توضیح است با توجه به احتمال وجود تعدد شرکت­ کنندگان در مزایده، حتی در صورتی­‌که متقاضی معرفی شده از سوی بازاریاب در مزایده شرکت نموده ولی برنده نشده باشد نیز کارمزد بازاریاب پرداخت خواهد شد.

/*انتهای پیام*/