صفحه اصلي > درباره ما > شرح وظایف واحدهای سازمانی > دفتر امور سهام عدالت 
 

شرح وظایف دفتر امور سهام عدالت

 

  1. حضور در مجامع عمومی شركت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت به منظور اطلاع از تصمیمات مجامع عمومی یاد شده و اخذ صورتجلسات آن.
  2.  تهیه و نگهداری اطلاعات مجامع عمومی شركت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت در قالب بانك اطلاعاتی و ارائه گزارش به مراجع ذی ربط یا سایر واحدهای اجرایی سازمان.
  3.  تهیه گزارشات تحلیلی مختلف در مورد واگذاری سهام عدالت و ارائه به مراجع ذی ربط و یا اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص آن حسب مورد.
  4.  بررسی مشكلات و چالش‌های فراروی طرح توزیع سهام عدالت و تهیه پیش‌نویس قوانین و مقررات لازم و ارائه به هیات عامل به منظور تصویب در مراجع مربوط.
  5. همكاری لازم با شركت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت و سازمان بورس و اوراق بهادار، شركت بورس تهران و فرابورس ایران به منظور ثبت و پذیرش شركت‌های سرمایه‌گذاری یاد شده در بورس اوراق بهادار.
  6.  تعامل، راهنمایی، آموزش و پاسخ‌گویی به سوالات و ابهامات شركت‌های سرمایه‌گذاری استانی و تعاونی‌های شهرستانی سهام عدالت و دریافت اطلاعات عملكردی و مالی آن‌ها.
  7.  ارسال اطلاعات اولیه مشمولان و اخذ اطلاعات ثبت‌نام‌شدگان نهایی سهام عدالت از شركت‌های استانی و شهرستانی سهام عدالت و اعمال در بانك اطلاعاتی مشمولان سهام عدالت.
  8.  پاسخ‌گویی به مراجعات مردمی مشمولین سهام عدالت و ارائه پاسخ سوالات متداول مرتبط با سهام عدالت از طریق سامانه اینترنتی سازمان.
  9.  همكاری با شركت‌های مادر تخصصی در مورد اعمال مدیریت و مالكیت سهام شركت‌های  سرمایه‌پذیر سهام عدالت تا موعد آزاد سازی آن.
  10.  انجام سایر وظایف در راستای قوانین و مقررات نظیر (برنامه‌های تحول اداری، سند راهبردی، برنامه‌های عملیاتی و تكمیل نظام جامع آماری سازمان خصوصی سازی) و یا امور ارجاعی از سوی مقام صلاحیت‌دار حسب مورد.
/*انتهای پیام*/